Количество страниц: 3 с.
- Общий отдел > Информационные технологии. Вычислительная техника,
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Общеобразовательная школа. Дошкольные учреждения,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Общеобразовательная школа. Дошкольные учреждения,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩИЙ ОТДЕЛ > Информационные технологии. Вычислительная техника.
n this article, the authors set a goal to reveal the actual problem of moral education of younger schoolchildren in the conditions of distance learning. To achieve the goal, a practical study in order to identify and develop the level of moral education was conducted. The study verified the hypothesis that the development of moral education of younger schoolchildren through distance learning will be most effective if a thematic website on topical issues of moral education, which is a resource for extracurricular work with children, is developed; if appropriate educational materials taking into account the age characteristics of younger schoolchildren are selected; if various methods of moral education are systematically used in the classroom and in extracurricular activities through remote technologies; if parents of students become active users of the educational content of the thematic site, which will strengthen the consolidation of educational efforts of the school and the family.
Иванова, А. Д. Нравственное воспитание младших школьников в условиях дистанционного обучения / Иванова А. Д. ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Уральский государственный педагогический университет // Глобальный научный потенциал. - 2022. - N 9 (138). - С. 10-12.
Количество страниц: 3 с.
n the article, the authors present the results of a study of the formation of meaningful reading of first-graders. The purpose of the study is to study the level of meaningful reading of students, and to identify effective conditions for increasing reader interest. Particular attention is focused on fragments of literary reading lessons, where the forms and techniques used to form the meaningful reading skills were revealed. The authors came to the conclusion that the use of the Sh. Akhmadullina’s methodology, increased interest in reading, contributed to the formation of reading activity of children of primary school age.
Неустроева, Е. Н. Вопросы формирования смыслового чтения младших школьников на уроках литературного чтения / Неустроева Е. Н., Максимова У. В., Аргунова М. П. ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Кептинская средняя общеобразовательная школа // Глобальный научный потенциал. - 2022. - N 7 (136). - С. 18-20.
Издательство: Стандарт
Год выпуска: 2014
Количество страниц: 132 с.
Издательство: Стандарт
Год выпуска: 2014
Серия, номер выпуска: Ч. 2
Количество страниц: 412 с.
Издательство: Якутское книжное издательство
Год выпуска: 1974
Количество страниц: 76 с.
Издательство: Якутское книжное издательство
Год выпуска: 1973
Количество страниц: 228 с.
Издательство: ЯГУ
Год выпуска: 1976
Количество страниц: 92 с.
Издательство: ЯГУ
Год выпуска: 1987
Количество страниц: 92 с.
Издательство: издательство ЯГУ
Год выпуска: 1995
Количество страниц: 140 с.