Мотивация абитуриентов к поступлению в медицинский институт как показатель готовности к обучению
Статья в журнале
Русский
Библиогр.: с. 116 (7 назв.)
614.23:378(571.56); 614; 378
абитуриент; выбор профессии; мотивация; готовность к обучению; обучение в медицинском институте; адаптация студентов; образовательная компетентность; учебно-профессиональная деятельность; высшее образование; здравоохранение; applicant; choice of profession; motivation; preparedness for studying; training at medical school; adaptation of students; educational competence; educational and professional work; higher education and health care
Медицина и здравоохранение / Общие вопросы медицины и здравоохранения / Медицинские кадры, Народное образование. Педагогика / Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей профессиональной школы
Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. – 2017. – N 1 (06)
C. 112-116
Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова
Якутск, Северо-Восточный федеральный университет
2222-5404 (print)
РИНЦ 2017: 0,237
An improved and reformed system of higher education is a requirement for training highly qualified specialists in health care. The need to enhance the effectiveness of training requires studying the factors that may affect both the professional development and the realization of the learning activity motivation. This psychological preparedness for studying at medical school is one of the most important regulators of professionalization. A significant part of candidates to study at medical school are graduates of secondary schools aged 16-18 who do not have stable personal orientation, associated qualities, interests, certain abilities, and outlook. The lack of psychological preparedness of students to study at medical school may be worsened by the lack of positive motivation to work in the health sector. As a result, medical school applicants can be characterized by a lack of psychological preparedness to study. In this regard, there was a need to explore the psychological preparedness of future doctors in the early stages of professional development in the period of studying at medical school. The article considers the problem of motivating students entering medical school as an indicator of preparedness for studying at medical school. It also discusses the issues of educational competence enabling applicants to choose and develop an educational program effectively on their own. It is shown that the preparedness for studying plays an important role in successful adaptation and learning at medical school, since it contributes to the quick inclusion in the educational and professional activities. The results show that the undesirable qualities for forming the preparedness for studying at medical school are lower motivation to get the medical profession and poor performance
Захарова, Н. М. Мотивация абитуриентов к поступлению в медицинский институт как показатель готовности к обучению / Н. М. Захарова, Л. А. Степанова // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Медицинские науки.— 2017. — N 1 (06). — С. 112-116.
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство,
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина.
Чтение документа возможно в помещении библиотеки