
Олимпиадные задания: средство формирования навыков анализа и самостоятельного мышления у младших школьников = Olympiad tasks: a means of forming the skills of analysis and independent thinking in younger schoolchildren
Бугаева Ая Петровна (Научный руководитель)
Статья в сборнике трудов конференций
Русский
373.3.025.7(571.56-22)
олимпиадные задания ; предмет "Окружающий мир"; формирование навыков; самостоятельное мышление; оlympiad tasks; the subject "Surrounding world"; skill formation; independent thinking
The article highlights the important role of Olympiad tasks in the formation of analytical skills and independent thinking in younger schoolchildren. The purpose of the work is experimental work in the field of developing analytical and critical skills in younger schoolchildren through the use of Olympiad tasks on the world around them. In conclusion, the analysis of the presented data allows us to conclude that the level of development of analytical and independent thinking skills of students has improved due to the systematic solution of Olympiad tasks.
Горохова, А. Е. Олимпиадные задания: средство формирования навыков анализа и самостоятельного мышления умладших школьников / А. Г. Горохова ; научный руководитель А. П. Бугаева ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Педагогический институт // Аргуновские чтения - 2024. - Якутск : ИЦ НБ РС (Я). - (Культура Арктики ; вып. 15). - С. 403-408.
Войдите в систему, чтобы открыть документ