
Метапредметный подход в обучении английскому языку в условиях школы коренных малочисленных народов Севера = Metasubject approach to teaching english in a school for indigenous peoples of the North
Статья в журнале
Русский
373.016:811.111(571.56)
коренные малочисленные народы Севера ; обучение английскому языку; родной язык; метапредметные результаты; indigenous peoples of the North ; teaching English; native language; meta-subject results
Народное образование. Педагогика / Общеобразовательная школа. Педагогика общеобразовательной школы / Методика преподавания учебных дисциплин в общеобразовательной школе
The article discusses the issue of implementing a meta-subject approach in teaching English in a school for indigenous peoples of the North. The author believes that teaching English must be organized taking into account the specific sociocultural and sociolinguistic features of the functioning of languages, i.e. It is correct to combine the study of dialectal (local) and literary forms of native languages. At the same time, in order toachieve goals in the meta-subject area, students’ activities are formed on the basis of the creative implementation of the cultural studies approach and the implementation of a dialogue of cultures, the organization of an active and interested process of acquiring knowledge by students; acquaintance with the phenomena of the surrounding world, facts of its history, geography.
Павлова, М. П. Метапредметный подход в обучении английскому языку в условиях школы коренных малочисленных народов Севера / М. П. Павлова ; МБОУ "Эйикская средняя общеобразовательная школа" // Народное образование Якутии. - 2024. - N 1 (130). - С. 18-19.
Войдите в систему, чтобы открыть документ