Designing School Development of еру Indigenous Small-numbered Peoples of the North = Проектирование развития школ малочисленных народов Севера
Обложка
Zhirkova Zoya S.

Designing School Development of еру Indigenous Small-numbered Peoples of the North = Проектирование развития школ малочисленных народов Севера

Статья в журнале

2013

Journal of Siberian Federal University Humanities & Social Sciences

This article discusses an actual problem of designing the development system of rural schools; factors of implementation of the development project for rural schools. It presents an example of the organization of educational activities in rural schools with specific living conditions, people’s work, peculiarities of micro environment of the North, as well as the interaction of institutions in the sociocultural sphere
В данной статье рассмотрена актуальная проблема проектирования системы развития сельских образовательных учреждений; факторы реализации проекта развития сельских школ; представлен пример организации образовательной деятельности в сельских школах с учетом специфики быта, труда жителей, особенностей микросреды Севера, а также сетевого взаимодействия учреждений социокультурной сферы

Zhirkova, Zoya S.
. Designing School Development of еру Indigenous Small-numbered Peoples of the North = Проектирование развития школ малочисленных народов Севера / Zhirkova Z. S. // Journal of Siberian Federal University Humanities & Social Sciences. - 2013. - N 5.- P. 742-747. URL: https://elib.sfu-kras.ru/handle/2311/9794 (дата обращения: 26.03.2024). - References: p. 747 (7 titles). - [16+]. - This article discusses an actual problem of designing the development system of rural schools; factors of implementation of the development project for rural schools. It presents an example of the organization of educational activities in rural schools with specific living conditions, people’s work, peculiarities of micro environment of the North, as well as the interaction of institutions in the sociocultural sphere. - В данной статье рассмотрена актуальная проблема проектирования системы развития сельских образовательных учреждений; факторы реализации проекта развития сельских школ; представлен пример организации образовательной деятельности в сельских школах с учетом специфики быта, труда жителей, особенностей микросреды Севера, а также сетевого взаимодействия учреждений социокультурной сферы.

Войдите в систему, чтобы открыть документ

Материалы по теме
Вам будет интересно